dijous, 15 de novembre del 2012

Seguim caminant...

"Uno de los principales objetivos de la educación debe ser ampliar las ventanas  por las cuales vemos al mundo. 
Glasow, Arnold H.

Caminant, caminant hem arribat a una petita casa on viuen la il·lusió i les ganes de fer aquest projecte que s'anomenarà Descobrim el món de nit

Descobrim el món de nit, és un dels diferents títols que hens havien sorgit, ens va costar una mica escollir-ne un, ja que creiem que és un aspecte important, perquè serà el primer que els infants sentiran i veuran. 

Ara que ja tenim el títol ens posem en feina! 
A poc a poc van anar sorgint dubtes i preguntes de les possibilitats que té el Power Point. Les preguntes que més ens han rebotat a dins el cap han estat com establir nivells, com marcar rutes, si es pot guardar el que ja s'ha fet... na Núria ens ha ajudat, ha posat resposta a cada un dels interrogants que nosaltres ens havíem plantejant anteriorment, i per tant, la seva ajuda ens ha servit per poder avançar en la idea de com ha de ser el nostre projecte. 

A qui anirà dirigit aquest joc? 
Hem decidit que anirà encaminat per segon cicle d’infantil, a E.I 5 (infants de 4-5-6 anys), tot i que a mesura que anem planificant les activitats, acabarem de concretar a quin nivell va destinat depenent del grau de dificultat i els conceptes a tractar. 

Quines àrees tractarem? 
Treballarem les tres àrees del curriculum d'Educació Infantil, tot i que així com anem estructurant el projecte aquestes podran variar en funció dels continguts i dels objectius. 
  • Àrea de coneixement de si mateix i autonomia personal: Considerem que aquesta àrea serà treballada sobretot en l'aspecte d'autonomia personal, ja que l'infant serà el que en tot moment utilitzarà el joc. 
  • Àrea de coneixement de l'entorn: Observar, explorar, conèixer i participar, són quatre de moltes altres activitats que l'infant realitzarà jugant i aprenen com és el món de la nit. 
  • Àrea de llenguatges: comunicació i representació: L'aproximació a les noves tecnologies està relacionat directament amb el projecte, i per tant, l'infant aprendrà a utilitzar-es de manera lúdica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada